Ängsholmen

Bilderna har inte jag tagit, de kommer från andra Ängsholmsdeltagre.































Ängsholmen - världens bästa läger.

Man kan seriöst inte ha träkigt där. Jag har varit där många gånger, men den här gången slår verkligen de innan. ÄH-P2-09 är ngt jag verkligen vill komma ihåg. 12 dagar ute på min favorit ö....
Som vanligt så var det segling, paddling, pyssel, bad, skoj, disco, tema dag, koinor (stavning?) (koinor är spöknatt) och jaa, massa annat som man inte får göra på P3 där jag varit tidigare.

I år hajkade vi på Sandön, det var hur mysigt som helst. Jag och några andra låg ute på stranden och jag och Karl sov bara i en kvart och så två timmar mot slutet. Snacka om att vara trött efter ^^ Men det var jätte mysigt och kul!
Höghöjdsbanan, något jag verkligen sett framemot, var hur kul som helst. Avslutningen var såklart bäst. Man får en gunga (med ett snöre) jättehögt upp i ett träd, sen får man sätta sig på gungan och kasta sig ut. Jätteroligt!

Temat på koinoren var filmen barnhemmet, och det var verkligen super läskigt, men väldigt roligt ändå :) Temat på temadagen var disney, och man skulle samla på sig massa saker från de oliak stationerna. Jag fick bada vid bastubryggan för att hämta fem saker som ariel hade tappat. De låg liksom på sjögräset, och jag + sjögräs är ingen bra kombination ^^ Men det var lyckat!

De tjejer som bodde i vår hydda - KOSTERN  :D - var Agnes, Clara, Julia, Henny, Ellen, Nora, Fanny, Emilia, Antonia och såklart vår hyddis Kimberly :) Det blev långa kvällar med massa prat, som stannar inom oss elva. ;) Våra faddrar var skeppis Matilda, Rebecca, Sam och Vargen. Alla var super bra :)

Sista kvällen var det candle light och fyfan vad vi böla! Sista avskedet liksom, alla tsm i discohuset, alldeles mörkt och så hade man varsit ljus. Mysigt men ändå sorligt. Och sista natten, haha fyfan vad roligt det var! Vi sov bara fyra timmar framot morgonen men innan de så var jag Julia och Clara först inne i hyddan och Julia och Clara packade klart allt inför hemfärden dagen efter. Efter det gick vi upp till fortet där ganska många satt och hade det mysigt med musik. JAg och Clara fortsatte ner mot loggen där vi träffade två killar som, hette Alex och Tom (tror jag). Vi spelade kort och skrattade mkt :) Sedan var det en liten kille som hette Jacob som hade te, och jag frågade vart han fick det varma vattnet i ifrån och han bara stirra på mig med jätte läskig blick och sa, "jag ahr redan gjort te!" Jag skrek och sprang till Clara ^^ Han var riktigt rolig :P Så hängde vi inne i Loggen (matsalen) och gjorde ingenting liksom. Mysigt!

Dagen efter blev det storstädning och avsked. Saknar verkligen alla!
Hoppas vi ses nästa år och tack för att ni gjorde de här två veckorna
till några av de bästa i hela mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0